مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 فروردین 1399 ساعت 05:052020-03-22فرهنگي

خاطرات تلخ و شیرین یک نسل در یک تیتراژ کودکانه 30 ثانیه ای


موسیقی تیتراژ برنامه کودک و نوجوان شبکه اول سیما در دهه شصت از جمله آثار موسیقایی خاطره انگیزی است که برای بینندگان آن سال های تلویزیون دربرگیرنده خاطرات جالبی است.

- ، تیتراژ برنامه کودک و نوجوانان شبکه یک سیما یکی از خاطره انگیزترین قطعات موسیقایی برای مخاطبان کودک و نوجوان تلویزیون در دهه 60 است که به آهنگسازی فریبرز لاچینی پیش روی مخاطبان آن سال ها که تلویزیون دو شبکه بیشتر نداشت، قرار می گرفت.

این موسیقی که ریشه اصلی ساخت آن برگرفته از ترانه کبوتر از آلبوم قصه ها و ترانه های کودکانه فریبرز لاچینی با روایت الهه حمیدی و هنگامه مفید در یک نوار کاست بود، هر روز از شبکه اول سیما روی آنتن می رفت و یادآور خاطرات تلخ و شیرینی برای اغلب بینندگانی بود که از تلویزیون های سیاه و سفید منزلشان راس ساعت 17 منتظر پخش کارتون ها و مجری های اتوکشیده ای بودند که در حد یک ساعت شادی بخش خانه ها بودند.

آن هم در شرایطی که گاهی آژیر قرمز و حمله هوایی دشمن به شهرها آن حس زیبا و فانتزی که موسیقی ابتدایی تیتراژ را به مخاطب انتقال می داد به یک بار تبدیل به فضای رعب آوری می کرد که شاید تصورش برای نسل امروز دشوار به نظر آید.

از جمله نکات بسیار مهمی که می توان درباره این تیتراژ ماندگار به آن اشاره کرد استفاده از تکنیک ها و فضای موسیقایی متفاوتی بود ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاطرات تلخ و شیرین یک نسل در یک تیتراژ کودکانه 30 ثانیه ای

خاطرات تلخ و شیرین یک نسل در یک تیتراژ کودکانه 30 ثانیه ای