مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 فروردین 1399 ساعت 04:262020-03-21اقتصادي

سنگ و سیل؛ حکایت نوروز امسال و پارسال مازندران


نوروز پارسال سیل در مازندران خانه تکانی کرد و شهروندان مناطق مختلف استان با این مهمان ناخوانده همخانه شدند و بسیاری نیز خانه و کاشانه شان را از دست دادند.

سیل درواقع از 28 اسفندماه شروع شد و در روزهای نوروزی نیز موج دوم سیل استان را درنوردید و خرابی 6500 مسکن، تخریب 92 هزار هکتار از مزارع و باغات، تخریب نقطه ای 52 کیلومتر راه روستایی، شستگی کیلومترها مسیر رودخانه و خانه به دوشی مردمان سیل زده تنها بخشی از سناریوی همیشگی سیل در مازندران است.

همچنین سیل کسب وکار دو هزار واحد صنفی و هزار قالیبافی، چند واحد معدنی و صنعتی را در مازندران تعطیل کرد و دارهای قالی را برچید.

سیل مرحله اول مازندران علاوه بر اینکه هزار و 200 میلیارد تومان خسارت مالی برجا گذاشت، جان چند هم استانی را نیز گرفت و شش خانواده مازندرانی را داغدار کرد.

هنوز مازندران مشغول خرابی های سیل اول بود که شامگاه 12 فروردین پارسال، تلار در سوادکوه خروش کرد و رانش و سیلاب دست به دست هم داد، خط ریلی را از کار انداخت و چهار ساختمان حریم رودخانه را آوار و تمام مازندران را برای امدادرسانی به سمت زیرآب بسیج کرد.

اگرچه سیل بهاری تراژدی تلخی را در استان برجای گذاشت اما با حضور بسیج و سپاه، گروه های جهادی وامدادی، ترنم همدلی برای بازسازی مازندران شکوفا شد و بخش زیادی از خسارت ها ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنگ و سیل؛ حکایت نوروز امسال و پارسال مازندران

سنگ و سیل؛ حکایت نوروز امسال و پارسال مازندران