مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اسفند 1398 ساعت 11:352020-03-16اقتصادي

قریب به 4 هزار هکتار از اراضی فارس علیه ملخ سم پاشی شد


محمدمهدی قاسمی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این میزان سم پاشی از دوم اسفند 98 تا پایان 25 اسفند 98 انجام شده، گفت: هزار و 567 هکتار از اراضی شهرستان مهر، هزار و 495 هکتار از اراضی لامرد،212 هکتار از اراضی قیروکارزین و 110 هکتار از اراضی شهرستان خنج علیه ملخ صحرایی سم پاشی شده است.

وی ادامه داد: 95 هکتار از اراضی لارستان، 160 هکتار از اراضی فراشبند، 40 هکتار از اراضی شهرستان گراش، 200 هکتار از اراضی کازرون و 30 هکتار از اراضی شهرستان فیروزآباد نیز سم پاشی شده است.

وی اضافه کرد: شهرستان فیروزآباد شب گذشته اولین شب مبارزه با ملخ صحرایی را گذراند و دسته کوچکی از ملخ در مناطق کنار سیاه این شهرستان ردیابی و کنترل شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در شهرستان فراشبند ، لارستان و فیروزآباد نیز دیشب و امروز صبح مبارزه انجام شده است.

وی اظهار داشت: امروز دسته و گروهی جدید از ملخ صحرایی در استان مشاهده نشد و پاکسازی مناطق در شهرستان های فراشبند،لارستان و فیروزآباد انجام شد.

قاسمی بیان کرد: امروز ردیابی ملخ صحرایی در 17 شهرستان استان انجام شده و در مجموع سطح ردیابی انجام شده در فارس به 169 هزار هکتار رسیده است.

وی ادامه داد: کشاورزان و بهره برداران در صورت مشاهده دسته های ملخ صحرایی موضوع را سریعا به شماره تلفن 1504 گزارش کنند تا م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قریب به 4 هزار هکتار از اراضی فارس علیه ملخ سم پاشی شد

قریب به 4 هزار هکتار از اراضی فارس علیه ملخ سم پاشی شد