مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 اسفند 1398 ساعت 10:552020-03-14دانش

گرمای عطارد می تواند به ایجاد یخ در این سیاره کمک کند!


محققان موسسه فناوری جورجیا (Georgia Institute of Technology) در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند گرچه دمای سیاره عطارد بسیار بالا است اما این گرما که دمای آن به 400 درجه سانتی گراد می رسد می تواند در کمال تعجب به ساخت یخ در این سیاره کمک کند.

- ، در حال حاضر به سختی می توان باور داشت که یخ روی سیاره عطارد وجود دارد.

در روز دمای این سیاره به 400 درجه سانتیگراد یا 750 درجه فارنهایت می رسد.

اکنون این مطالعه نشان داده است که گرمای این سیاره که نزدیکترین سیاره به خورشید است احتمالاً به ایجاد برخی از آن یخ ها کمک می کند.

در نظر عموم سطح سیاره عطارد با توجه به نزدیکی به خورشید گرم تر از آن است که بتواند دارای یخ باشد اما محققان در طول 30 سال گذشته در بررسی های متعدد خود به این نتیجه رسیده اند که در مناطقی از عطارد که معمولا در اکثر مواقع سال دارای سایه هستند می توان نشانه هایی از یخ را در اولین سیاره منظومه شمسی یافت.

ایده وجود یخ در عطارد در سال های ابتدایی دهه 90 میلادی و در پی کشف غارهای متعدد در نزدیکی قطب شمال عطارد به ذهن دانشمندان خطور کرد.

محور عطارد بر خلاف زمین دارای شیب نیست و به همین دلیل قطب های آن در تمام طول زمان گردش آن به دور خورشید نور آن را دریافت می کنند اما برخی از دره های عمیق و غارهای آن این شانس را دارند تا از تابش نور خورشید در امان باشن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرمای عطارد می تواند به ایجاد یخ در این سیاره کمک کند!

گرمای عطارد می تواند به ایجاد یخ در این سیاره کمک کند!