مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 اسفند 1398 ساعت 09:502020-03-14اقتصادي

اهداء خون 26 درصد کاهش یافت/بیماران تالاسمی را دریابیم


مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به کاهش 26 درصدی اهداء خون در اسفند سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل گفت: اهداء خون ما کمک بزرگی به بیماران تالاسمی و هموفیلی است.

- محمدرضا عاملی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متأسفانه در شرایط فعلی به واسطه شیوع بیماری کرونا و برخی دل نگرانی ها از ابتلاء به این بیماری، میزان اهدا خون هم استانی های عزیز نسبت به گذشته کاهش داشته است که در این زمینه باید همت بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی بیان کرد: این در حالی است که کرونا یک بیماری تنفسی است و اصولاً از طریق اهدا خون منتقل نمی شود و از جنبه دیگر مراکز اهدا خون در خراسان جنوبی به صورت مستمر ضد عفونی می شود.

عاملی با بیان اینکه در مراکز اهدا خراسان جنوبی از گرفتن خون کسانی که دارای علائم سرماخوردگی باشند، ممانعت می شود، ادامه داد: همچنین همه افرادی که به مراکز اهدا خون مراجعه می کنند در وهله اول باید دست های خود را ضد عفونی کنند.

وی گفت: از اول اسفند ماه سال جاری تا تاریخ 24 اسفند، تعداد هزار و 184 نفر برای اهدا خون به مراکز اهدا خراسان جنوبی مراجعه کرده اند که از این تعداد مراجعه کننده 939 نفر موفق به اهدا خون شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهداء خون 26 درصد کاهش یافت/بیماران تالاسمی را دریابیم

اهداء خون 26 درصد کاهش یافت/بیماران تالاسمی را دریابیم