موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - نقل و انتقالات پرسپوليس - قهرماني پرسپوليس - سازمان برنامه و بودجه - انتقالات پرسپوليس - افزايش حقوق بازنشستگان - دوره استعماري - پيشگيري از خيانت - روز ملي روستا - گلستان شهداي اصفهان - لوازم جانبي تلفن همراه - كارت منزلت سالمندان - نمايش مذهبي - تنگ فارياب - جاده امامزاده داوود - سرمربي ملوان - معاون عمليات آتش نشاني مشهد - كار دانشجويي - پيمان شانگهاي

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اسفند 1398 ساعت 11:502020-03-10اقتصادي

ساخت نازل سوپرسونیک برای صنعت فولاد کشور


محققان کشور موفق به ساخت نازل سوپرسونیک؛ مهم ترین نیاز صنعت فولاد را بسازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری،مهدی صنایعیان مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان درباره نوع فعالیت و تولیدات این شرکت گفت: نازل سوپرسونیک تجهیزی است که تزریق اکسیژن کربن به داخل کوره های قوس را بر عهده دارد.

این دستگاه در کاهش مصرف انرژی الکتریکی کوره ها تاثیر مستقیم دارد و در نهایت باعث بهبود کارایی و عملکرد در فرآیند ذوب می شود.

این فعال فناور ادامه داد: از ویژگی های این نازل می توان به مافوق صوت بودن با عدد ماخ بیش از 3/2، عمر کارکرد بالا و عملکرد مناسب آن اشاره کرد.

وی افزود: در کارخانه های فولاد سازی که به دلیل محدودیت های اکسیژن، دبی های متفاوت در کوره ها تزریق می شود توصیه می شود از این مدل نازل استفاده شود، زیرا کمتر از 5 دقیقه در مدول گرم قابل تعویض است همچنین احتراق پوششی با تعویض نازل قابل تغییر بوده و برای کوره با محدوده کاربری 100درصد قراضه مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان به واردات این محصول اشاره و بیان کرد: نمونه مشابه این محصول همچنان از کشور ایتالیا وارد کشور می شود که سالانه معادل 90 میلیارد تومان ارز به این منظور از کشور خارج می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت نازل سوپرسونیک برای صنعت فولاد کشور

ساخت نازل سوپرسونیک برای صنعت فولاد کشور