مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اسفند 1398 ساعت 10:352020-03-10بين الملل

بازگشت به دوران نبرد طبقاتی؛ واهمه اصلی دموکرات ها از پیروزی سندرز


مقاومت این روزهای بدنه حزب دموکرات آمریکا در مقابل برنی سندرز برای پیروزی در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری، نشان می دهد که هنوز این حزب واقعیات سیاسی موجود در جامعه آمریکا و بازگشت به پارادایم قدیمی در خصوص محافظت از حقوق عامه مردم در مقابل طبقه برتر را درک نکرده است؛ - گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مهدی پورصفا - این روزها یکی از شخصیت هایی که به شدت جای خالی اش در صحنه سیاسی آمریکا احساس می شود، جوزف مک کارتی سناتور تند مزاج ایالت ویسکانسین در دهه 50 میلادی است.

مک کارتی که به شدت بر نفوذ گسترده دستگاه های اطلاعاتی اتحاد جماهیر شوروی در ارکان دولت فدرال آمریکا تاکید داشت، با ریاست بر کمیته مقابله با فعالیت های ضد آمریکایی موجی از محاکمه سیاستمداران، هنرمندان و اندیشمندان متمایل به اندیشه های چپ گرایانه را آغاز کرد.

شاید اعضای کمیته مرکزی حزب دموکرات در اعماق ذهن خود می اندیشند که اگر مک کارتی زنده بود، نیازی به این تلاش گسترده برای عقب راندن برنی سندرز سناتور 78 ساله ایالت ورمونت نبود.

حضور سندرز در رقابت های مرتبط با گزینش نامزد نهایی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا باعث ایجاد تکاپویی همه جانبه در بین بدنه اصلی حزب برای بسیج آراء و جلوگیری از کسب 1991 رأی وکلای ایالتی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت به دوران نبرد طبقاتی؛ واهمه اصلی دموکرات ها از پیروزی سندرز

بازگشت به دوران نبرد طبقاتی؛ واهمه اصلی دموکرات ها از پیروزی سندرز