مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اسفند 1398 ساعت 16:352020-03-09اجتماعي

حضرت زینب (س) چگونه از دنیا رفتند؟


در مورد تاریخ وفات نیز روایت ها متفاوت است اما مشهور آن است که آن حضرت در نیمه رجب سال 62 هجری وفات یافته اند که این زمان حدود یک سال و نیم بعد از واقعه عاشوراست.

- چگونه از دنیا رفتند اختلاف نظر وجود دارد همان گونه که در تاریخ آن نیز اختلاف هست.

در کتاب منتخب التواریخ آمده که آن حضرت مریض شده و به طور طبیعی از دنیا رفته اند و این احتمال بعید هم به نظر نمی رسد چرا که در واقعه عاشورا بیشترین مصیبت به ایشان وارد شد نه تنها برادران و محرمان خود را از دست دادند که وظیفه نگهداری از زنان و کودکان و مهمتر از همه وظیفه پاسداری از امام زمانشان حضرت سجاد علیه السلام ـ که در آن مقطع دچار بیماری شده بودند ـ نیز بر عهده حضرت بود.

و از همه اینها که بگذریم رسالت پیام رسانی واقعه عاشورا را نیز بر عهده داشتند و همه این مصیبت ها در کنار مصیبت از دست دادن عزیزترین فرد زندگیشان حضرت اباعبدالله (ع) که در تاریخ نقل است که حضرت زینب(س) هیچ گاه از برادر جدا نشدند مزید بر علت است و می تواند باعث بیماری بی بی شده و ایشان مدت زمان کوتاهی بعد از واقعه سال 61 هجری از دنیا رفته باشند.

اما قول دیگری نیز در کتاب زینب الکبری من المهد الی اللحد وجود دارد و آن اینکه زینب کبری سلام الله علیها به دست مزدوران حکومت اموی به شهادت رسیده باشد که آن هم نمی تواند دور از ذهن با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضرت زینب (س) چگونه از دنیا رفتند؟

حضرت زینب (س) چگونه از دنیا رفتند؟