مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اسفند 1398 ساعت 12:562020-03-09اقتصادي

95 درصد حجم مخازن سدهای مازندران آبگیری شد


مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای مازندران از آبگیری 95 درصدی حجم مخازن سدهای استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، منصور رضایی کلانتری با اشاره به افزایش 15 درصدی حجم ریزش جوی استان طی 5 ماهه اول سال آبی (مهر الی بهمن) نسبت به دوره شاخص آماری افزود: تاکنون از 327 میلیون مترمکعب حجم مخازن سدهای استان حدود 311 میلیون مترمکعب آبگیری شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 36 درصد افزایش نشان می دهد.

رضایی کلانتری تصریح کرد: در 2 سد مهم استان یعنی سد شهید رجایی و البرز به ترتیب 154 و 137 میلیون مترمکعب آب ذخیره شده که در مقایسه با سال گذشته در سد شهید رجایی حدود 75 میلیون مترمکعب و در سد البرز حدود 5 میلیون مترمکعب بیشتر است.

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق آبی شرکت گفت: جهت استفاده بهینه از منابع آب موجود و همچنین کنترل سیلاب های احتمالی بخشی از آب جهت انرژی برق آبی و همچنین حق آبه زیست محیطی و تأمین آب کشاورزی پایین دست رهاسازی می شود و اکنون 6 واحد نیروگاه برق آبی مقیاس کوچک و متوسط موجود در پایین دست سد شهید رجایی در مدار بهره برداری قرار دارند.

ضمن آنکه دبی ورودی سد شهید رجایی نیز بالغ بر 15 متر مکعب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

95 درصد حجم مخازن سدهای مازندران آبگیری شد

95 درصد حجم مخازن سدهای مازندران آبگیری شد