مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اسفند 1398 ساعت 11:102020-03-07سياسي

دلیل نامگذاری ولادت امام علی(ع) به عنوان روز پدر


سیزدهم رجب برای شیعیان روز تکریم مقام پدران و عیدی بزرگ است اما به راستی دلیل نامگذاری ولادت امام روز علی(ع) به عنوان روز پدر چه چیزی است؟ - سیزدهم رجب برای شیعیان روز تکریم مقام پدران و عیدی بزرگ است اما به راستی دلیل نامگذاری ولادت امام روز علی(ع) به عنوان روز پدر چه چیزی است؟ خبرگزاری مهر ؛ گروه مجله: هر سال روز سیزدهم ماه رجب المرجب برای شیعیان و عاشقان اهل بیت با سایر روزهای سال تفاوت دارد این روز مزین به نام مولای متقیان امام علی (ع) است که پدر همه امت و شیعیان است.

امام علی (ع) در روز جمعه، سیزدهم ماه رجب، درست سی سال پس از عامل الفیل در شهر مکه و در کعبه به دنیا آمد؛ در حالی که پیش از این اتفاق و پس از آن هیچکس در خانه کعبه متولد نشده است.

بسیاری از سیره نویسان و محدثان اهل سنت امام علی (ع) را نخستین کسی می دانند که اسلام آورد و آنها که خدیجه را نخستین اسلام آورنده می دانند امام علی (ع) را نخستین اسلام آورنده از مردان می شمارند.

این روایت که حضرت امیرالمومنین نخستین اسلام آورنده از میان مردان باشد امری طبیعی است، زیرا بنا بر روایت سیره نویسان، حضرت رسول (ص) بعثت خود را نخست به خدیجه اعلام فرمود و خدیجه قول او را تصدیق و تأیید کرد و پس از آن شخص بعدی که از اسلام و بعثت پیامبر باید آگاه می شد علی بن ابیطالب بود که در خانه آن حضرت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل نامگذاری ولادت امام علی(ع) به عنوان روز پدر

دلیل نامگذاری ولادت امام علی(ع) به عنوان روز پدر