مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 اسفند 1398 ساعت 11:452020-03-05اقتصادي

1734هکتار جنگلکاری اقتصادی در چهارمحال وبختیاری انجام شد


علی محمدی مقدم روز پنجشنبه در آیین روز درختکاری در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز شهرکرد افزود: از این میزان جنگلکاری 400 هکتار نهالکاری و بیش از یک هزارو 300 هکتار بذرکاری در اراضی استان چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

وی گفت:همزمان با هفته منابع طبیعی نیز 600 هزار اصله نهال جنگلی از نوع بنه، زبان گنجشک، افرا، سنجد، سرو خمره ای، کبوده، داغداغان و بادام کوهی در استان کشت می شود.

این مسوول منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری، به اجرای نهضت سبز در استان از 14 آذرماه تاکنون اشاره کرد و گفت: توسعه باغات و جنگل ها از اهداف اجرای این طرح در استان بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری اظهارداشت: درختکاری هفته منابع طبیعی در یکهزار و 734 هکتار عرصه استان درختکاری جنگلی انجام می شود.

محمدی مقدم افزود: برای نهالکاری در این مدت 100 هزار اصله نهال در بخش غیردولتی و 500 هزار اصله نهالی جنگلی در نهالستان های بخش دولتی استان کشت می شود.

رییس جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری ، نیز از آغاز توزیع نهال یک میلیون و 300 درخت میوه شامل انواع نهال های سیب، گردو، آلبالو، بادام، عناب، مو و گیلاس در استان خبر داد.

ذبیح الله غریب در این آیین افزود: این درختان دارای شناسه و برچسب است که داشتن شناسه، مشخص کننده اصالت رقم و سلامت نهال است و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1734هکتار جنگلکاری اقتصادی در چهارمحال وبختیاری انجام شد

1734هکتار جنگلکاری اقتصادی در چهارمحال وبختیاری انجام شد