مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 اسفند 1398 ساعت 09:162020-03-05حوادث

فرود بیش از چهار هزار قطعه پرندگان مهاجر در تالاب های نقده


اکبر محمدیان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارشناسان این اداره هنگام گشت زنی و پایش تالاب های این منطقه کلنی های بزرگی از پرندگان مهاجر را در تالاب های این شهرستان مشاهده کردند که جمعیت تقریبی آنها بیش از چهار هزار قطعه بود.

وی اضافه کرد: این پرندگان شامل غاز خاکستری، تنجه، آنقوت و سایر گونه های آبزی و کنارآبزی هستند که به منظور استراحت و تغذیه وارد تالاب های این شهرستان شدند.

وی افزود: زمان ماندگاری پرندگان در تالاب های این شهرستان متفاوت بوده و برخی گونه ها زودتر و با گرم شدن هوا، کوچ خود را به مناطق شمالی تر ادامه می دهند و برخی دیگر تا فصل لانه سازی در این تالاب ها ماندگار خواهد بود.

وی با اشاره به زمستان گذارانی شمار زیادی از پرندگان مهاجر در تالاب های نقده اظهار داشت: در پاییز امسال نیز شمار زیادی از پرندگان مهاجر وارد تالاب های این شهرستان شده بودند که جلوه زیبایی در این منطقه ایجاد کرده بود.

محمدیان گفت: ماموران یگان حفاظت این شهرستان امسال، برای نخستین بار در چند سال اخیر بیش از 600 قطعه دُرنا و 37 قطعه قو را نیز در تالاب سولدوز این شهرستان مشاهده کرده بودند.

وی افزود: بیش از 40 گونه پرنده آبزی و کنارآبزی در تالاب های این شهرستان شناسایی شده اند که بیشتر شامل انواع مرغابی، فلامینگو، کشیم، چنگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرود بیش از چهار هزار قطعه پرندگان مهاجر در تالاب های نقده

فرود بیش از چهار هزار قطعه پرندگان مهاجر در تالاب های نقده