مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اسفند 1398 ساعت 07:552020-03-04فرهنگي

غیاب و ازهم پاشیدگی معنا چاپ شد/تحلیل دو رمان از گلشیری


کتاب «غیاب و از هم پاشیدگی معنا در شازده احتجاب و آینه های در دار هوشنگ گلشیری» نوشته روح اله رویین از سوی انتشارات سیب سرخ راهی بازار کتاب شد.

- کتاب غیاب و از هم پاشیدگی معنا در شازده احتجاب و آینه های در دار هوشنگ گلشیری نوشته روح اله رویین از سوی انتشارات سیب سرخ راهی بازار کتاب شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، کتاب غیاب و از هم پاشیدگی معنا در شازده احتجاب و آینه های دردار هوشنگ گلشیری نوشته روح اله رویین به تحلیل و بررسی دو رمان شاخص شازده احتجاب و آینه های دردار از زنده یاد هوشنگ گلشیری می پردازد.

روح اله رویین در مقدمه ی این کتاب بر ضرورت پرداختن مجدد به آثار گلشیری تأکید دارد و می گوید: از میان رمان های ایرانی شازده احتجاب اتفاقی ناب، هم در زبان، هم در شیوه ی پرداخت روایت و هم در شناختی که از شخصیت ها از درون بر می تابانَد، بسیار هوشمندانه و هندسی است.

گلشیری در این رمان، از زبان رمان فارسی و اوج های آن تا آن زمان و بعد از آن عبور می کند و شگرد پدرانه داستان سرایی را آنگونه که ادوارد سعید می گفت پس پشت می گذارد و بر آن می شود تا در آینه های در دار هم این تفاوت را صورت بندی کند.

این دو رمان هم برای گلشیری و هم برای رمان فارسی، دو اثر متفاوتند که هنوز هم می توانند مورد واکاوی قرار گیرند چرا که در برهه ای که انبوه متون داستانی ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غیاب و ازهم پاشیدگی معنا چاپ شد/تحلیل دو رمان از گلشیری

غیاب و ازهم پاشیدگی معنا چاپ شد/تحلیل دو رمان از گلشیری