مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اسفند 1398 ساعت 17:062020-03-03پزشكي

اپیدمی کرونا در استان کردستان در حالت زرد قرار دارد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، ابراهیم قادری بعد از ظهر امروز در نشست خبری در خصوص آخرین اخبار بیماری کرونا در استان اظهار داشت: برای کنترل اپیدمی باید 50 درصد ارتباطات مردم در فضای عمومی کم شود و بر اساس ارزیابی ها حدود 25 درصد تماس ها و ارتباطات نسبت به قبل کمتر شده است.

قادری با تاکیید بر کاهش حضور در فضای خارج از منزل و تردد های غیر ضرور، افزود: بهترین راه جلوگیری از شیوع و انتقال این ویروس، ماندن در خانه و رعایت بهداشت فردی است و سعی شود خریدهای خود را به صورت کلی و یکجا انجام دهند.

وی در خصوص قرنطیه کردن افراد مشکوک به کرونا، تاکید کرد: هم اکنون 85 نفر که با سه بیمار مبتلای قطعی به کرونا ارتباط داشتند در قرنطینه خانگی بسر می برند و در حال شناسایی افراد در ارتباط با هفت بیمار دیگر که ابتلای آنها قطعی شده است، هستیم.

قادری با اشاره به ضدعفونی و گند زدایی بازارچه تاناکورا سنندج توسط شهرداری، گفت: لباس های تاناکورا از پیش شسته شده است و ویروس کرونا بروی سطوح صاف و لباس مدت زیادی باقی نمی ماند همچنین مردم از حضور در مکان های شلوغ و پر جمعیت خوداری کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه آموزش های لازم به اقشار مختلف مردم ارئه شده است، اظهار داشت: به منظور حفظ سلامت و کنترل ویروس کرونا به چوبدارن و کولبرها آم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اپیدمی کرونا در استان کردستان در حالت زرد قرار دارد

اپیدمی کرونا در استان کردستان در حالت زرد قرار دارد