مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اسفند 1398 ساعت 14:302020-03-03اقتصادي

برای باتری های لیتیومی رقیب پیدا شد


دانشمندان آمریکایی می گویند باتری های پتاسیمی خودتعمیر، یک رقیب ارزان و با طول عمر بالا برای باتری های لیتیومی هستند که مشکل تشکیل دندریت در باتری های لیتیومی را ندارند.

- دانشمندان آمریکایی می گویند باتری های پتاسیمی خودتعمیر، یک رقیب ارزان و با طول عمر بالا برای باتری های لیتیومی هستند که مشکل تشکیل دندریت در باتری های لیتیومی را ندارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، محققان آمریکایی موفق به ابداع باتری های پتاسیمی شده اند که خود را بازیابی می کنند و مشکل تشکیل دندریت را که مانع از توسعه باتری های لیتیومی ارزان، قدرتمند و پر چگال است، حل کرده اند.

لیتیوم گران است، از نظر زیست محیطی محدود و در حجم زیادی در دسترس نیست و قابل اشتعال نیز هست، اما در حال حاضر بهترین راه حل برای تامین قدرت خودروهای برقی و تلفن های همراه هوشمند به حساب می آید.

اکنون به دلیل کامل نبودن باتری های لیتیومی و مشکلاتی که در راه توسعه آنها وجود دارد، گزینه های جایگزین دیگر در حال توسعه هستند و یکی از گزینه هایی که می تواند قابل رقابت باشد، باتری های ساخته شده از پتاسیم است.

پتاسیم هم ارزان و فراوان است و هم کار با آن راحت تر است، به این معنی که ضمن ارزان بودن به دلیل فراوانی، هزینه های تولید کمتری نیز دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای باتری های لیتیومی رقیب پیدا شد

برای باتری های لیتیومی رقیب پیدا شد