مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اسفند 1398 ساعت 05:202020-03-03اقتصادي

مراقب آلودگی نان های سنتی باشیم/نکاتی که باید رعایت کنیم


رییس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور، گفت: یکی از راه های انتقال غیر محسوس ویروس کرونا به داخل منازل، نان های سنتی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، جلال الدین میرزای رزاز، افزود: نان در کشور به دو صورت صنعتی و سنتی عرضه می شود.

نان های صنعتی یا نان های حجیم در کارخانجات صنعتی تهیه و به بازار عرضه می گردد که طبیعتاً از دقت نظارت بیشتری در خصوص تهیه مواد اولیه و افزودنی هایی نظیر میزان نمک، مایه خمیر و …، برخوردارند.

وی با تاکید شرایط بهداشتی تهیه نان های صنعتی یا همان نان های حجیم، گفت: پس از خرید این نوع نان ها با ضد عفونی کردن پلاستیک آن یا دور انداختن پلاستیک حمل آن می توان از آلوده نبودن آن به ویروس اطمینان نسبی داشت.

میرزای رزاز، در ارتباط با نان های سنتی، اظهار داشت: نان های سنتی، در این روزها که با بحران کرونا مواجه هستیم، می توانند در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی عامل انتقال بیماری باشند.

رییس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی، ادامه داد: وقتی خمیر تحت هر شرایطی تهیه شود هنگامی که در تنور پخت قرار می گیرد هر گونه آلودگی ویروسی در آن از بین می رود و نانی که از تنور خارج می شود می توان گفت عاری از آلودگی به ویروس کرونا است اما در خصوص استفاده و خوردن این نان تازه و گرم، نگرانی ها آغاز می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراقب آلودگی نان های سنتی باشیم/نکاتی که باید رعایت کنیم

مراقب آلودگی نان های سنتی باشیم/نکاتی که باید رعایت کنیم