مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اسفند 1398 ساعت 00:502020-03-01بين الملل

توافق صلح با طالبان راه را برای رقابت آمریکا با چین هموار می کند


وزیر دفاع آمریکا توافق صلح با طالبان را به مثابه فرصتی برای واشنگتن در جهت تمرکز بیشتر بر مناقشه احتمالی با چین می داند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، شهر دوحه پایتخت قطر روز یکشنبه شاهد امضای یک توافقنامه صلح میان آمریکا و گروه طالبان بود که یک برنامه زمانی معین را برای خروج 13 هزار نیروی نظامی آمریکا از خاک افغانستان تعیین می کند.

در همین ارتباط، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا این توافق صلح را فرصتی برای واشنگتن جهت تمرکز بیشتر بر مناقشه آتی و احتمالی خود با پکن می داند.

به عبارت دیگر، حصول یک توافق با طالبان آنهم پس از جنگی نوزده ساله- طولانی ترین جنگ در تاریخ آمریکا- فرمانده پنتاگون را قادر خواهد ساخت تا نیروهای نظامی آمریکا را به وطن بازگردانده و از سوی دیگر، بر رقابت بزرگ قدرت با چین و روسیه تمرکز کند.

وزیر دفاع آمریکا در جریان اعلام بیانیه مشترک با اشرف غنی رییس جمهور افغانستان در کابل اظهار داشت که کاهش شمار نیروهای نظامی آمریکا در خاک افغانستان به صفر هدف نهایی واشنگتن است؛ هرچند وی خاطرنشان کرد که دولت ترامپ در واکنش به تهدیدهای تروریستی که امنیت آمریکا و متحدان آن را به خطر می اندازد، درنگ نخواهد کرد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق صلح با طالبان راه را برای رقابت آمریکا با چین هموار می کند

توافق صلح با طالبان راه را برای رقابت آمریکا با چین هموار می کند