مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 اسفند 1398 ساعت 15:462020-03-01اقتصادي

توزیع بیش از 63 هزار تن کود شیمیایی در آذربایجان غربی


مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 63 هزار و 293 تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان استان توزیع شده است.

- علیرضا قربانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: از سهیمه 94 هزار و 539 تنی کود شیمیایی استان تا کنون 67 درصد سهمیه تخصیصی بین کشاورزان توزیع شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 15 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه مقدار 15 هزار تن کود فله ارسالی از مبادی ، در انبارهای استان نیز کیسه گیری شده است ،خاطر نشان کرد: از این میزان کود توزیعی ، 44 هزار و 250 تن کود ازته، 15 هزار و 39 تن کود فسفاته و 4 هزار و 4 تن کود پتاسه است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه، کشاورزان کود بهاره و پاییزه مورد نیاز زمین های زراعی و باغی خود را فقط از مراکز مجاز تهیه کنند، افزود: کشاورزان کود مورد نیاز خود را از کارگزاری های رسمی شرکت خدمات حمایتی شامل تعاونی های روستایی و بخش خصوصی تهیه کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه، آذربایجان غربی قطب تولید محصولات کشاورزی در کشور است، تصریح کرد: کود های شیمایی به منظور تقویت خاک، حاصلخیزی زمین و مبارزه با آفات میان کشاورزان توزیع می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع بیش از 63 هزار تن کود شیمیایی در آذربایجان غربی

توزیع بیش از 63 هزار تن کود شیمیایی در آذربایجان غربی