مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 اسفند 1398 ساعت 13:062020-02-29بين الملل

لودریان در تماس با همتای ترکیه ای بر لزوم پایبندی به توافقات ادلب تأکید کرد


وزیر امور خارجه فرانسه گفت در تماس تلفنی با همتای ترکیه ای خود بر توقف درگیری ها در شمال غرب سوریه و کمک های بشردوستانه پاریس و بروکسل به پناه جویان سوری مستقر در ترکیه تأکید کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه جمعه شب در تماس تلفنی با مولود چاوش اوغلو همتای ترکیه ای خود مدعی شد روسیه و سوریه به تعهدات خود جهت کاهش تنش در ادلب عمل نکرده اند.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، لودریان در بیانیه ای درباره این تماس تلفنی اعلام کرد: [در این تماس] بر دعوت فرانسه از رژیم سوریه و روسیه جهت خاتمه دادن به تهاجم نظامی در شمال غرب سوریه، تبعیت کامل آن ها از تعهداتشات تحت قانون بین المللی حقوق بشر و بازگشت به تمهیدات آتش بس پاییز 2018 جهت خاتمه دادن فوری به درگیری ها تأکید کردم .

وزیر امور خارجه فرانسه در این بیانیه افزود: از تلاش های انجام شده توسط همسایگان سوریه و به ویژه ترکیه جهت کمک به پناه جویان سوری استقبال کردم و بر تصمیم فرانسه درخصوص بسیج کمک های بشردوستانه بیشتر در سطح ملی و به همراه اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن تأکید کردم .

34 نظامی ترکیه بامداد دیروز (جمعه) در حمله هوایی که در نزدیکی روستای الباره ، در جبل الزاویه ، (حومه استان ادلب) رخ داد، کشته شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لودریان در تماس با همتای ترکیه ای بر لزوم پایبندی به توافقات ادلب تأکید کرد

لودریان در تماس با همتای ترکیه ای بر لزوم پایبندی به توافقات ادلب تأکید کرد