مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 اسفند 1398 ساعت 20:502020-02-28حوادث

تنها بانوی مکانیک هواپیما در ایران


به باور خیلی ها، مکانیکی و تعمیرکاری شغل سختی است که آن را مردانه می دانند؛ حتی خیلی ها هم تصوری نسبت به مکانیک بودن یک زن ندارند حال با این تصور، - خبرگزاری فارس_ کتایون حمیدی: با صدای آنونس مهماندار هواپیما، همه مسافرها کمربندشان را بسته و به طرف مهماندارها نگاه می کنند؛ مسافر کنار دستی ام که زن میانسالی است، مدام زیر لب ذکر می گوید و از من می پرسد دخترم سقوط که نخواهیم کرد؟ ترس از پرواز در او به حدی بود که مهماندار آن پرواز دست او را فشرده و اطمینان خاطر می دهد که روی هواپیما چک های لازم انجام گرفته و حتی مهندس هواپیما یک خانم بسیار حساس و کاربلدی است و اگر مطمئن نبود، هیچ وقت تایید پرواز را امضا نمی کرد.

در سال های اخیر، بانوان زیادی وارد عرصه خلبانی شده و حتی دو نفر از آنها به درجه خلبانی تمام رسیده اند که همیشه مورد تحسین و سوژه مد نظر رسانه ها هم بودند ولی اینکه یک خانم، پرواز را تایید کرده و اجازه پرواز دهد، موضوعی بود که نتوانستم از کنارش بی تفاوت رد شوم.

با اطلاعاتی که از مهماندار هواپیما گرفتم، خانم مهندس را که ساکن مشهد است پیدا کرده و گفت وگویی با او انجام دادم.

او متولد 62/9/9، دارای مدرک کارشناسی تعمیر و نگهداری هواپیما در ایران است که از 8 سال پیش به عنوان مکانیک هواپیماهای ایرلاین تابان و مدیر آموزش قسمت فنی و م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها بانوی مکانیک هواپیما در ایران

تنها بانوی مکانیک هواپیما در ایران