مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 اسفند 1398 ساعت 13:452020-02-28اقتصادي

جمعه بازار ماکو هم برای مقابله با شیوع کرونا تعطیل شد


علی یوسفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جمعه بازار این شهر علاوه بر امروز، جمعه هفته آینده هم برپا نخواهد شد.

وی با بیان اینکه این تصمیم با هماهنگی فرمانداری و اداره بهداشت و درمان و شهرداری ماکو انجام شده است، افزود: هرگونه فعالیت خرید و فروش در جمعه بازار این هفته و هفته آینده ممنوع است و با توجه به این امر، کسبه و شهروندان از هرگونه مراجعه به این مکان خودداری کنند.

وی گفت: کسبه های زیادی از شهرهای همجوار نظیر شوط، پلدشت، چایپاره و چالدران در این جمعه بازار حضور یافته و به فروش انواع کالای خوراکی، پوشاک، کیف و کفش، میوه و سبزیجات، ماهی و مرغ، ابزارالات اقدام می کنند.

ماکو با حدود 100هزار نفر جمعیت در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.

ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته یعنی آذر و دی سال جاری در بازار غذاهای دریایی شهر ووهان واقع در استان هوبی چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می فروختند، نمایان شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور و چندین مورد در برخی کشورها به این بیماری مبتلا شده اند.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمعه بازار ماکو هم برای مقابله با شیوع کرونا تعطیل شد

جمعه بازار ماکو هم برای مقابله با شیوع کرونا تعطیل شد