مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 اسفند 1398 ساعت 05:062020-02-27اقتصادي

چرا قیمت دلار افزایش یافت؟


یک کارشناس اقتصادی می گوید تبعات نپیوستن ایران به اف ای تی اف نهایتا می تواند به مسدود شدن برخی منافذ کنونی نظام بانکی منجر شود ولی اثر فعلی که در بازار مشاهده می شود صرفا روانی بوده و این مهم بدون وجود نقدینگی سرگردان در بازار عملی نمی شد.

- ، عباس آرگون می گوید، اگر نقدینگی سرگردان نبود و بازار تا این حد تحت فشار سیاسی قرار نداشت، اصل ماجرا یعنی قرار گرفتن در لیست سیاه اف ای تی اف تا این حد در بازار تاثیر نمی گذاشت.

عباس آرگون، کارشناس امور اقتصادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افزایش قیمت های اخیر تا کجا ادامه دارد؟ گفت: البته هر کدام می تواند ناشی از دلایلی باشد.

مثلا در بحث افزایش قیمت طلا که در روزهای گذشته افزایش جهش واری را تجربه کرده، بیش از هر چیز ناشی از عوامل بین المللی است، زیرا با شیوع ویروس کرونا عملا در بازارهای جهانی قیمت طلا افزایش یافت و این مساله در کشور ما نیز اثرات خود را نشان می دهد.

او در رابطه با افزایش نرخ ارز تصریح کرد: نقدینگی بالایی که در اقتصاد ایران وجود دارد همچنان توانایی این را دارد که نوسان اقتصادی ایجاد کند.

در همین ماجرای اخیر می بینیم که افزایش انتظارات تورمی سبب شده تا بخشی از این نقدینگی دوباره وارد بازار ارز شود و همین مساله رابطه عرضه و تقاضا را به نفع تقاضا به هم زد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا قیمت دلار افزایش یافت؟

چرا قیمت دلار افزایش یافت؟