مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اسفند 1398 ساعت 11:452020-02-24حوادث

جرائم فضای مجازی در البرز دو برابر شد


رییس پلیس فتای استان البرز با بیان اینکه امسال فراوانی و گسترش جرائم فضای مجازی در البرز نسبت به سال قبل دو برابر شده است، گفت: میزان کشفیات در این زمینه نیز نسبت به سال 97 نزدیک به دو و نیم برابر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، سرهنگ محمد اقبالی در نشست خبری پیش از ظهر امروز با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، با بیان اینکه  مجرمین سنتی افرادی شناخته شده هستند، گفت: در دنیای امروز مجرمین به دو دسته سنتی و سایبری تقسیم می شوند.

این درحالی است که مجرمین سایبری از افراد تحصیل کرده جامعه و ناشناخته هستند.

  رییس پلیس فتای استان البرز در خصوص فراوانی جرائم فضای مجازی در استان البرز، گفت: نخستین مورد برداشت غیرمجاز است که به دلیل عدم آگاهی مالباخته انجام می شود.

سرهنگ اقبالی دومین جرم فضای مجازی در استان البرز را کلاهبرداری اینترنتی برشمرد و گفت: این جرائم در مورادی مانند خرید و فروش های اینترنتی رخ می دهد، به یقین استفاده از رمز پویا نقش مهمی در کاهش این قبیل کلاهبرداری ها دارد.

وی سومین جرم فضای مجازی در استان را هتک حیثیت اجتماعی دانست و گفت: انتشار عکس، فیلم، صوت و یا مواردی که وجهه اجتماعی یک نفر را خراب کند از جمله این موارد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جرائم فضای مجازی در البرز دو برابر شد

جرائم فضای مجازی در البرز دو برابر شد