مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اسفند 1398 ساعت 05:452020-02-24پزشكي

قدرت بیماری زایی کرونا کمتر از آنفولانزا است


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: قدرت بیماری زایی این ویروس کمتر از آنفولانزا است، میزان مرگ و میر آن 2 تا سه درصد گزارش شده است.

- بهمن روشنی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه از آمادگی تمامی مراکز بهداشت درمانی، کلینیک های ویژه و درمانگاه های خصوصی در راستای پذیرش بیماران تنفسی خبر داد و اظهار داشت: علائم بیماری های تنفسی و کرونا ویروس شبیه به هم تظاهر می شود، به صورت یک بیماری تنفسی بدون عارضه شبیه سرماخوردگی تظاهر پیدا می کند ولی در بعضی موارد به فرم های شدیدتر و یا حتی به مرگ منجر می شود.

وی تصریح کرد: به همین دلیل هنگام مراجعه بیمار اطمینان نداریم بیماری تنفسی است یا کرونا ویروس، از این رو از بیمارانی که تحت هر عنوان تب و علائم تنفسی به خصوص سرفه خشک دارند با مراجعه به این مراکز تست های گرفته می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: بیماران معاینه می شوند، افرادی که با تشخیص پزشک مشکوک باشند، به بیمارستان گلستان ارجاع داده می شوند، مجددا در این مرکز معاینه می شوند و افرادی که شرایط بستری را داشته باشند، بستری و کسانی که نیاز به مراقبت در منزل داشته باشند با دستورات دارویی ترخیص می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدرت بیماری زایی کرونا کمتر از آنفولانزا است

قدرت بیماری زایی کرونا کمتر از آنفولانزا است