مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اسفند 1398 ساعت 02:352020-02-23پزشكي

انتخاب های غذایی مفید برای سالمندان


بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) رژیم غذایی ناسالم عامل اصلی بروز بسیاری از بیماری ها و مشکلات جسمی است که سلامت افراد سالمند را تحت تاثیر قرار می دهد.

- بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) رژیم غذایی ناسالم عامل اصلی بروز بسیاری از بیماری ها و مشکلات جسمی است که سلامت افراد سالمند را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رژیم غذایی نامناسب با شروع بیماری هایی چون دیابت مرتبط است و بیماری های پیشرونده از قبیل پوکی استخوان ممکن است با نوع مواد غذایی مصرفی ارتباط داشته باشد.

به گفته متخصصان تغذیه، کمبود مواد مغذی اغلب مشکلی شایع در میان سالمندان است که دلیل آن فاکتورهایی همچون نبود تنوع کافی در رژیم غذایی و کاهش میزان مواد مغذیِ دریافتی است.

مصرف خوردنی های مختلف و متنوع می تواند مواد مغذی مورد نیازِ بدن سالمندان را برای حفظ سلامت آنها تامین کند.

نشریه Theoaklandpress در گزارشی تازه به برخی از مواد غذایی مفید برای سالمندان اشاره کرده که به شرح زیر است: مواد غذایی مناسب برای مغز: خوراکی هایی از قبیل آووکادو، سبزیجات برگ دار، تخمه آفتابگردان و ماهی سالمون منبع غنی از ویتامین E، آنتی اکسیدان ها، اسیدهای چرب امگا 3 و دیگر مواد مغذی هستند که ممکن است به کاهش خطر ابتلا به زوال عقل از جمله بیماری آلزایمر کمک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتخاب های غذایی مفید برای سالمندان

انتخاب های غذایی مفید برای سالمندان