مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اسفند 1398 ساعت 12:452020-02-23پزشكي

مصرف خودسرانه دارو در مردان بیش از زنان است


رییس کارگروه سلامت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، مصرف خودسرانه دارو در آقایان را بیشتر از بانوان دانست و گفت: مصرف خودسرانه داروها با بروز علائم گمراه کننده ای، - حسین بیگلری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: دانشگاه های علوم پزشکی کشور طی چند سال اخیر به این نتیجه رسیده اند که آقایان نسبت به بانوان توجه کمتری به مسائل خودمراقبتی و پیشگیری از بیماری ها دارند.

وی ادامه داد: اکثر آقایان تا زمانی که عوامل جدی یا عارضه ای مانند درد به سراغشان نیایید به پزشک مراجعه نمی کنند به همین دلیل برای افزایش آگاهی و افزایش توجه به آقایان به سلامت خودشان، هفته اول اسفندماه (اول تا هفتم) را به نام هفته سلامت مردان با هدف اطلاع رسانی گسترده در حیطه های مختلف سلامت مردان، طراحی شده است.

رییس کارگروه سلامت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: حوادث شغلی و کاری، حوادث ناشی از رانندگی و ترافیک و همچنین استعمال دخانیات در آقایان بیشتر از بانوان است.

وی شایع ترین سرطان در مردان را را سرطان پروستات عنوان کرد و افزود: این سرطان سومین سرطان مهم در آقایان بعد از سرطان معده و پوست است و سرطان پروستات یکی از عوامل سرطان در آقایان بالای 50 سال تلقی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف خودسرانه دارو در مردان بیش از زنان است

مصرف خودسرانه دارو در مردان بیش از زنان است