مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اسفند 1398 ساعت 11:252020-02-23پزشكي

مردم هرمزگان ماهی قرمز را تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند


دکتر سمیه چاهخورزاده روز یکشنبه با اعلام این خبر به ایرنا افزود: ماهی قرمز باید از مراکز معتبر و مجاز بهداشتی زیرنظر دامپزشکی تهیه شود و ماهی نباید درهنگام خرید بی حال یا با شنای غیرطبیعی و دارای علائمی از جمله لکه های سفید روی پوست بدن، برآمدگی شکم، پولک های غیرطبیعی، پوسیدگی باله ها و بیرون زدگی چشم باشد.

وی بیان داشت: تغذیه این نوع آبزی نیز به صورت آماده در فروشگاه های عرضه ماهیان زینتی وجوددارد و مردم می توانند غذای ماهی را از این فروشگاه ها خریداری کنند.

رییس اداره بهداشت ومدیریت بیماری های آبزیان دامپزشکی هرمزگان به شهروندان گفت: برای دست زدن به بدن ماهی و ظروف نگه داری آن از دستکش استفاده شود و در صورت تماس احتمالی دست با بدن ماهی قرمز، دست ها با آب وصابون شسته شود.

چاهخورزاده بااشاره به اینکه ماهی قرمز نباید در رودخانه ها رهاسازی شود؛ چرا که باعث بهم خوردن اکوسیستم طبیعی محیط می گردد.

گفت: این ماهی باید در استخرهای بزرگ پارک ها رهاسازی شود.

توصیه های بهداشتی دامپزشکی هرمزگان برای خرید ماهی قرمز برای انتقال ماهی قرمز از مراکز فروش به منزل (حداکثر به مدت 2ساعت)، از کیسه های پلاستکی مناسب استفاده شود و باید 2 برابر میزان آب، در کیسه هوا وجود داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم هرمزگان ماهی قرمز را تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند

مردم هرمزگان ماهی قرمز را تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند