مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اسفند 1398 ساعت 10:002020-02-23اجتماعي

آموزش در حوزه کاهش پسماند باید از مدارس آغاز شود


رییس اداره محیط زیست انسانی استان تهران گفت: آموزش در زمینه پسماند بهتر است از دوران ابتدایی، دبستان، پیش دبستانی و مهد کودک شروع شود چراکه آموزش در کودکان زودتر نهادینه و از طریق آن ها به خانواده ها منتقل می شود و در نهایت نتیجه بخش تر است.

- رییس اداره محیط زیست انسانی استان تهران گفت: آموزش در زمینه پسماند بهتر است از دوران ابتدایی، دبستان، پیش دبستانی و مهد کودک شروع شود چراکه آموزش در کودکان زودتر نهادینه و از طریق آن ها به خانواده ها منتقل می شود و در نهایت نتیجه بخش تر است.

فاطمه اکبرپور در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه آموزش، اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی باید در حوزه پسماند از ابتدا یعنی مرحله تولید پسماند شروع شود، اظهار کرد: لازم است در جهت کاهش تولید پسماند هم با هدف کاستن از حجم و وزن آن و هم افزایش آگاهی و شناخت از کالاها و چگونگی مصرف آن ها تلاش کنیم.

وی ادامه داد: کالاهایی را باید برای مصرف انتخاب کنیم که از کیفیت خوبی برخوردار هستند تا دیرتر وارد چرخه پسماند شوند همچنین لازم است متناسب با میزان نیاز روزانه خود و خانواده کالا و مواد غذایی را خریداری و مصرف کنیم چراکه اگر بیش از نیاز کالا تهیه شود بعد از مدتی که تاریخ مصرف آن کالا منقضی یا مواد غذایی فاسد و به پسماند تبدیل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش در حوزه کاهش پسماند باید از مدارس آغاز شود

آموزش در حوزه کاهش پسماند باید از مدارس آغاز شود