مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اسفند 1398 ساعت 09:152020-02-23اقتصادي

کمبود اقلام بهداشتی در داروخانه های کردستان بزودی بر طرف می شود


عطاءالله حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کمبود این اقلام بهداشتی بدلیل افزایش تقاضای مردم بوده و متاسفانه در اینگونه مواقع مردم بجای نوعدوستی، اقدام به احتکار خانگی این نوع اقلام می کنند.

وی افزود: داروخانه ها تولید کننده این اقلام نیستند و فقط به میزان تقاضای مردم پاسخ می دهند بنابراین باید نظارت بیشتری بر شرکت های دارویی و بهداشتی به عنوان تولید کننده از سوی سازمان صمت انجام گیرد و اجازه احتکار خانگی به برخی افراد سودجو داده نشود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: این شرایط فقط مخصوص استان ما نیست و همه استان های کشور با این مشکل روبرو هستند، بنابراین از 2 روز پیش وزارت بهداشت نسبت به تهیه ماسک مورد نیاز اقدام کرده و قرار است طی 24 ساعت آینده محموله ای حامل این نوع کالاها به استان وارد و در بین داروخانه ها توزیع شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک برای همه افراد بویژه افراد سالم ضروری نیست، یادآور شد: فقط افرادی که دارای علایم بیماری هستند و همچنین کادر بهداشت و درمان که مستقیم با بیماران ارتباط دارند لازم است از ماسک استفاده کنند.

حیدری همچنین به افزایش قیمت غیرمتعارف این اقلام بهداشتی در برخی از داروخانه ها، شرکت و سوءاستفاده در این زمینه اشاره کرد و از مردم خواست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود اقلام بهداشتی در داروخانه های کردستان بزودی بر طرف می شود

کمبود اقلام بهداشتی در داروخانه های کردستان بزودی بر طرف می شود