مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اسفند 1398 ساعت 08:362020-02-23حوادث

بازگشت همیشگی پیکره سنگی سردار ساسانی به سرزمین مادری


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از انتقال قطعی پیکره سنگی سردار ساسانی از استان مازندران به گلستان با موافقت وزیر میراث فرهنگی، - گردشگری و صنایع دستی خبر داد.

احمد تجری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: پیکره سنگی سردار ساسانی که سال جاری در موزه باستان شناسی گرگان رونمایی شد، با موافقت وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با همکاری میراث فرهنگی استان مازندران برای همیشه به استان گلستان و سرزمین مادریش منتقل شد.

وی یادآور شد: پیکره سنگی سردار ساسانی پس از وقوع سیل در اوایل دهه 60 خورشیدی، توسط مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی در جنگل النگدره گرگان شناسایی و ضبط شد.

تجری خاطرنشان کرد: این اثر پس از کشف در زمانی که هنوز استان گلستان از مازندران جدا نشده بود، به موزه بابل منتقل شد که با تلاش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان، این پیکره برای نمایش به مدت یک ماه به گرگان بازگشت و در 9 مهر سال جاری در آیینی در موزه باستان شناسی گرگان از آن رونمایی شد و در این مدت با استقبال چشمگیر هم استانی ها و مسافران و گردشگران همراه بود.

تجری گفت: پس از رایزنی ها و تعاملات صورت گرفته با استان مازندران و همچنین با موافقت وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این اثر تاریخی برای همیشه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت همیشگی پیکره سنگی سردار ساسانی به سرزمین مادری

بازگشت همیشگی پیکره سنگی سردار ساسانی به سرزمین مادری