مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اسفند 1398 ساعت 06:302020-02-23پزشكي

«کروناویروس» دغدغه ای جهانی/ ایران توانایی مقابله با «کرونا» را دارد؟


به اعتقاد متخصصان کشندگی ویروس کرونا تنها 2 در هر صد نفر است و تمام امکانات برای پیشگیری و تشخیص این بیماری در ایران وجود دارد.

- خبرگزاری فارس-گروه سلامت : براساس آمارهای اولیه، ویروس کرونا تنها در حدود 3 درصد از مبتلایان منجر به مرگ می شود و هیچ کس دقیقاً نمی داند علت این موضوع چیست؛ ویروسی که به گفته کارشناسان از خفاش ها به انسان انتقال یافته و تاکنون گریبان گیر هزاران نفر در دنیا شده است؛ هرچند وزارت بهداشت ایران طی روزهای گذشته بارها هشدارهای ایمنی و بهداشتی را در خصوص ابتلا به این بیماری داده بود اما در نهایت این ویروس توانست از مرزهای کشور عبور کرده و وارد کشور شود.

به گفته مسؤولان وزارت بهداشت، براساس آخرین شواهد آزمایشگاهی تا ظهر روز گذشته 785 نفر از میان هزاران نفری که به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کرده بودند به بیمارستان ها برای بررسی بیشتر و تحت نظر قرار گرفتن ارجاع شده اند.

از روز گذشته تا کنون، 10 مورد ابتلای جدید تایید شده است که 8 نفر در شهر قم و دو نفر در شهر تهران هستند؛ به صورت مجموع طی روزهای گذشته 28 نفر تست ابتلا به کرونایشان مثبت بوده که عمده این افراد در شهر قم ساکن هستند یا سفر به قم داشته اند.

*کرونا چگونه منتقل می شود؟  ویروس کرونا هنگام عطسه یا سرفه کردن فرد آلوده در هوا انتشار پیدا می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«کروناویروس» دغدغه ای جهانی/ ایران توانایی مقابله با «کرونا» را دارد؟

«کروناویروس» دغدغه ای جهانی/ ایران توانایی مقابله با «کرونا» را دارد؟