مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 اسفند 1398 ساعت 16:002020-02-22بين الملل

دولت نجات ملی یمن، رسماً به ابتکار عمل خود در باره عربستان سعودی پایان داد


حمله موشکی و پهپادی دیروز ارتش یمن به تأسیسات نفتی عربستان در غرب این کشور نشان می دهد که دولت نجات ملی یمن به این باور رسیده است که پیش قدم شدن برای صلح با عربستان و توقف جنگ 5 ساله علیه یمن بی فایده است و تنها راه توقف این جنگ، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین المل خبرگزاری فارس، ارتش یمن دیروز جمعه اعلام کرد که در راستای عملیات توازان بازدارندگی 3 ، تأسیسات شرکت ملی نفت عربستان سعودی (آرامکو) را در بندر یَنبُع (واقع در ساحل دریای سرخ) هدف حملات موشکی، پهپادی خود قرار داده است.

( + ) در این عملیات نظامی برون مرزی، یگان های موشکی و پهپادی ارتش یمن از دو موشک بالستیک به نام قدس ، 12 پهپاد صماد-3 و موشک بالستیک و دوربرد ذوالفقار علیه تأسیسات نفتی آرامکو استفاده کرد و با این عملیات، دولت نجات ملی یمن به ابتکار عمل مهدی المشّاط ، رییس شورای عالی سیاسی یمن پایان داد.

ابتکار عمل مهدی المشاط چه بود؟ مشاط 29 شهریور ماه در پنجمین سالروز پیروزی انقلاب 21 سپتامبر یمن اعلام کرد که به نیابت از نیروهای مسلح یمن حمله به اهداف عربستان سعودی به وسیله موشک و پهپاد را متوقف می کند و امیدوار است که این کشور هم دست به اقدام متقابل بزند و حملات به یمن را متوقف کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت نجات ملی یمن، رسماً به ابتکار عمل خود در باره عربستان سعودی پایان داد

دولت نجات ملی یمن، رسماً به ابتکار عمل خود در باره عربستان سعودی پایان داد