مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 اسفند 1398 ساعت 09:452020-02-22اقتصادي

نگاهی بر بازار عرضه و تقاضای جهانی نفت


مطابق آخرین پیش بینی دبیرخانه اوپک انتظار می رود رشد تقاضای نفت جهان در سال 2020 معادل 990 هزار بشکه در روز باشد و این در حالی است که این دبیرخانه تجدیدنظر نزولی 200 هزار بشکه در روز را در مقایسه با پیش بینی ماه ژانویه خود لحاظ کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این میان رشد تقاضای نفت کشورهای عضو OECD معادل 10 هزار بشکه در روز و رشد تقاضای نفت کشورهای غیر OECD معاد ل 980 هزار بشکه در روز برآورد شده است.

علاوه بر این رشد اقتصادی جهان که مهمترین پیشران رشد تقاضا ی نفت است نیز با تجدیدنظر نزولی 0.

1 واحد درصدی به سه درصد خواهد رسید.

مهمترین پیشران رشد تقاضای نفت در کشورهای عضو OECD مربوط به رشد تقاضای نفت آمریکا است که افزایش فعالیت بخش پتروشیمی و بالا رفتن مصرف در بخش حمل و نقل مهمترین دلایل افزایش تقاضای نفت در این کشور خواهند بود.

علاوه بر این، علیرغم کاهش تقاضای نفت در برخی کشورهای آسیا عضو OECD مانند ژاپن که به دلیل افزایش بهره وری و سیاست استفاده از انرژی های جایگزین رخ داده، افزایش تقاضا در سایر کشورهای این ناحیه مانند کره جنوبی و استرالیا باعث شده تا تاثیر منفی کاهش تقاضای نفت بر رشد تقاضای نفت این ناحیه کمتر شود.

در کشورهای غیر OECD رشد تقاضای نفت در آمریکای لاتین و منطقه خاورمیانه به دلیل بهبود وضعیت اقتصادی افزایش یافته و در مقابل رشد تق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی بر بازار عرضه و تقاضای جهانی نفت

نگاهی بر بازار عرضه و تقاضای جهانی نفت