مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 اسفند 1398 ساعت 08:052020-02-22اقتصادي

ایران رتبه پنجم سدسازی در دنیا


سدسازی در ایران از سال های پایانی دهه 20 آغاز شد و تاکنون 172 سد ملی در سطح ایران به بهره برداری رسیده و اکنون جزو پنج کشور برتر سدسازی در دنیا به شمار می آید.

- سدسازی در ایران از سال های پایانی دهه 20 آغاز شد و تاکنون 172 سد ملی در سطح ایران به بهره برداری رسیده و اکنون جزو پنج کشور برتر سدسازی در دنیا به شمار می آید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قبل از انقلاب اسلامی در سطح کشور 19 سد وجود داشت، در حال حاضر و بعد از انقلاب اسلامی، 185 سد در کشور ساخته شده است و از این حیث ایران جزو پنج کشور برتر سدسازی است و در 16 کشور دنیا فعالیت های سدسازی را انجام می دهد.

به طور کلی باید گفت که روند سدسازی بسیار در گذشته کند بود؛ به گونه ای که در دولت های اول و دوم تنها یک سد، در دولت سوم سه سد و در دولت پنجم نیز دو سد به بهره برداری رسید اما از دولت ششم و هفتم می توان به عنوان دولت های میانه رو در سدسازی یاد کرد؛ چراکه در هر کدام از آن ها 13 سد به بهره برداری رسید.

این در شرایطی است که پس از دولت ششم، کشور با حجم وسیع سدسازی روبه رو بود؛ به طوری که تنها در دولت هشتم 35 سد به مدار بهره برداری وارد شد.

در ادامه این روند، در دولت بعد یعنی دولت نهم، از اول مهرماه سال 1384 تا پایان شهریور سال 1388 بالغ بر 18 سد به بهره برداری رسید اما قله سدسازی در دولت دهم و با تعداد 39 سد قرار داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران رتبه پنجم سدسازی در دنیا

ایران رتبه پنجم سدسازی در دنیا