مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 اسفند 1398 ساعت 06:452020-02-22بين الملل

هشتادمین سالروز انتخاب دالایی لاما به عنوان رهبر معنوی تبت


امروز (شنبه) هشتادمین سالروز انتخاب دالایی لاما به عنوان رهبر معنوی تبت است؛ دورانی که تقریبا کل آن در تبعید و تحت انتقاد مداوم دولت چین گذشته است.

- امروز (شنبه) هشتادمین سالروز انتخاب دالایی لاما به عنوان رهبر معنوی تبت است؛ دورانی که تقریبا کل آن در تبعید و تحت انتقاد مداوم دولت چین گذشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دالایی لاما چهره جهانی شناخته شده جنبش استقلال است، اما توجه جهانی که او پس از کسب جایزه صلح نوبل در سال 1989 از آن بهره برد، کم رنگ شده و دعوت به گردهمایی با رهبران جهانی و ستارگان هالیوود کاهش یافته است.

این امر تا حدی به این دلیل است که دالایی لامای سالخورده برنامه مسافرتی خود را کاهش داده و علاوه بر آن به دلیل رشد اقتصادی و سیاسی چین بوده است.

پکن، دالایی لامای 84 ساله را به تلاش برای اختلاف افکنی در چین متهم کرده و غالبا از او به عنوان گرگی در ردای یک راهب نام می برد.

دفتر دالایی لاما اعلام کرد، هیچ مراسمی برای سالروز انتخاب او وجود ندارد و مراسم ماه مارس که معمولا افرادی را از سراسر جهان جذب می کند، بابت نگرانی از شیوع ویروس کرونا لغو شده است.

دالایی لاما شش ژوییه 1935 در خانواده ای کشاورز در روستایی در تبت متولد شد و در سن دو سالگی به عنوان رهبر معنوی بوداییان تبت شناخته شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشتادمین سالروز انتخاب دالایی لاما به عنوان رهبر معنوی تبت

هشتادمین سالروز انتخاب دالایی لاما به عنوان رهبر معنوی تبت