مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 اسفند 1398 ساعت 03:452020-02-22بين الملل

آغاز هفته کاهش خشونت در افغانستان


رییس جمهوری افغانستان در بیانیه ای از نیروهای امنیتی افغانستان خواست از ساعت 12 بامداد شنبه به وقت محلی، در برابر مواضع گروه طالبان در حالت تدافعی قرار بگیرند و از حمله به آنها خودداری کنند.

- رهبران کابل و طالبان به نیروهای خود دستور توقف عملیات دادند آغاز هفته "کاهش خشونت" در افغانستان رییس جمهوری افغانستان در بیانیه ای از نیروهای امنیتی افغانستان خواست از ساعت 12 بامداد شنبه به وقت محلی، در برابر مواضع گروه طالبان در حالت تدافعی قرار بگیرند و از حمله به آنها خودداری کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گروه طالبان نیز از جنگجویان خود در سراسر افغانستان خواسته علیه پایگاه های نیروهای دولتی و آمریکایی در این کشور حمله نکنند.

در اطلاعیه ای که از سوی ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان به رسانه ها فرستاده شده از اعضای این گروه خواسته شده است از رفتن به مناطق دشمن کاملا پرهیز کنند.

او در این اطلاعیه گفته: پس از هفت روز، هرگاه در روز هشتم توافقنامه امضا شود، برای تمام مجاهدین مطابق توافقنامه اطلاعات و راهنمایی هایی لازم داده می شود و براساس آن عمل خواهد شد.

اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان نیز که ساعاتی بعد از اعلام آمریکا و طالبان در مورد زمان امضای توافقنامه میان دو طرف صحبت می کرد، گفت که به تمام نیروهای امنیتی افغانستان دستورالع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز هفته کاهش خشونت در افغانستان

آغاز هفته کاهش خشونت در افغانستان