مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 اسفند 1398 ساعت 09:252020-02-21فرهنگي

تاثیر ادبیات کهن و شاهنامه بر زندگی کودکان امروز بررسی می شود


حوزه هنری کودک و نوجوان، سلسله نشست های پژوهشی و نقالی با موضوع «تاثیر و نقش ادبیات کهن با محوریت شاهنامه برای کودکان» را برگزار می کند.

- حوزه هنری کودک و نوجوان، سلسله نشست های پژوهشی و نقالی با موضوع تاثیر و نقش ادبیات کهن با محوریت شاهنامه برای کودکان را برگزار می کند.

نیما بیگلریان کارشناس نمایش حوزه هنری کودک و نوجوان با بیان این مطلب گفت: در اولین نشست، میزبان حسن دولت آبادی نویسنده و کارگردان نمایش های کودکان و نوجوانان، استاد محمدحسین ناصربخت محقق و مدرس دانشگاه و همچنین فهیمه باروتچی بانوی نقال خواهیم بود.

وی افزود: ما از طریق نمایش می توانیم به دنیای کودکان نزدیک تر شویم و با این شیوه ادبیات غنی کهن را وارد دنیای کودکانه کنیم.

کارشناس نمایش حوزه هنری کودک و نوجوان ادامه داد: ادبیات کهن در کتاب های درسی کودکان و نوجوانان گنجانده شده، اما اگر بتوانیم این متون را به رفتاری نمایشی تبدیل کنیم، امکان بهره برداری حداکثری از دانش اندیشمندان و بزرگانمان را فراهم کرده ایم.

بیگلریان با اشاره به اینکه اولین نشست از سلسله نشست های تخصصی آشنایی با ادبیات کهن و نقالی روز جمعه دوم اسفندماه در مجموعه ای تخصصی ویژه کودکان در جماران برگزار می شود، گفت: در این نشست ها تلاش شده تا پژوهش و نمایش با هم تلفیق شوند تا کودکان هم بهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر ادبیات کهن و شاهنامه بر زندگی کودکان امروز بررسی می شود

تاثیر ادبیات کهن و شاهنامه بر زندگی کودکان امروز بررسی می شود