مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 اسفند 1398 ساعت 17:062020-02-20پزشكي

یزدی ها نگران کرونا نباشند لزوم مداومت در شستشوی دست ها


محمدرضا دهقانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه برخی مردم نگران بیماری کرونا و شیوع آن هستند، اظهار داشت: در صورت رعایت نکات و توصیه های بهداشتی، از بحران این بیماری به سلامت عبور خواهیم کرد.

وی افزود: کرونا یک بیماری ویروسی است و مرگ و میر آن مانند بیماری آنفلوآنزا، ممکن است جان دو درصد از مبتلایان را بگیرد و امکان درمان آن وجود دارد.

دهقانی عنوان کرد: اغلب افرادی که در دنیا جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند نیز یا بیماری زمینه ای داشته اند یا به دلیل سن بالا و بیماری های قلبی عروقی فوت کرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تاکید کرد: آنچه در شرایط فعلی بسیار حائز اهمیت است، رعایت اصول بهداشت فردی و مداومت در شستشوی دست هاست.

وی با بیان اینکه تا حد ممکن باید از دست دادن و روبوسی و از تردد غیرضروری در مکان هایی که احتمال ابتلاء به بیماری کرونا در آن بالاست، خودداری کرد، افزود: افرادی که بیماری زمینه ای دارند نیز در این مکان ها حاضر نشوند.

دهقانی تاکید کرد: استفاده از ماسک برای کادر بهداشتی درمانی که درگیر با بیماری هستند و بیمار و همراهان وی لازم است و استفاده آن در افراد سالم ضرورتی ندارد اما افرادی که علائمی از سرماخوردگی دارند بهتر است از ماسک استفاده کنند تا از انتشار ویروس جلوگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یزدی ها نگران کرونا نباشند لزوم مداومت در شستشوی دست ها

یزدی ها نگران کرونا نباشند لزوم مداومت در شستشوی دست ها