مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 اسفند 1398 ساعت 15:062020-02-20پزشكي

هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در آذربایجان شرقی گزارش نشده است


محمدحسین صومی روز پنجشنبه در حاشیه جلسه پدافند غیر عامل استان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به ابتلای تعدادی از افراد به ویروس کرونا در کشور، اظهار کرد: با توجه به اینکه کرونا یک بیماری ویروسی و با سرعت بالای انتقال است، احتمال ورود آن به کشور پیش بینی شده بود و خوشبختانه با آمادگی هایی که وجود داشت افراد مشکوک به این بیماری تحت مراقبت قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه احتمال فوت بر اثر کروناویروس بیشتر از سایر انواع ویروس های آنفلوانزا نیست، افزود: تنها 5 درصد از افراد مبتلا به این ویروس به مرحله بستری شدن می رسند و احتمال فوت بر اثر این ویروس، دو تا سه درصد است و اغلب این افراد نیز کسانی هستند که بیماری قبلی یا زمینه ای دارند.

صومی با بیان اینکه مردم نباید بیش از اندازه نگران این بیماری باشند، افزود: این ویروس از طریق مواد غذایی منتقل نمی شود و تنها رعایت موارد بهداشتی می تواند تا حد زیادی از ابتلا به این ویروس جلوگیری کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز درخصوص راه های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا نیز گفت: شستن مداوم دست ها با صابون و خودداری از دست دادن با دیگران در اماکن عمومی مهم ترین راه های پیشگیری از این بیماری هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در آذربایجان شرقی گزارش نشده است

هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در آذربایجان شرقی گزارش نشده است