مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 اسفند 1398 ساعت 09:152020-02-20سياسي

بخش اعظم پژوهشها کاربردی شده اند/ بی توجهی سازمانها به نتیجه پژوهشهای دانشگاهی


مدیر دفتر فناوری دانشگاه شیراز گفت: متاسفانه در بسیاری از موارد صنایع و سازمان ها به نتایج کاربردی پژوهشهای دانشگاه ها عمل نمی کنند؛ در حالی که بسیاری از پژوهش ها امروز کاربردی شده اند.

- سید فخرالدین افضلی در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به عدم توجه برخی مسئولین به اقدامات و فعالیت های پژوهشی گفت: برخی اقدامات و فعالیت های پژوهشی انجام شده که با وجودی که می توانست بسیار مثمر ثمر باشد، متاسفانه مورد بی مهری و بی توجهی برخی مسئولین قرار گرفت.

بطور مثال؛ یکی از پیش بینی های ما در تحقیق و پژوهشی که چند سال پیش برای مدیریت بحران استان فارس انجام دادیم، هشدار درباره منطقه دروازه قرآن و محله سعدی شیراز بود که حتی با شبیه سازی های کامپیوتری به آن تاکید داشتیم و اگر به آن هشدار و پیش بینی توجه می شد، یقینا شاهد فاجعه تلخ سیل نوروز 98 نمی بودیم.

همیشه اینطور نیست که تحقیقات دانشگاهی بایگانی شود/قفسه ای کار نمیکنیم مدیر دفتر فناوری و طرح های کاربردی دانشگاه شیراز با بیان اینکه متاسفانه در بسیاری از موارد صنایع و سازمان ها به توصیه ها و نتایج کاربردی پژوهش ها عمل نمی کنند، افزود: این عزیزان باید اکنون به این باور رسیده باشند که همیشه اینگونه نیست که دانشگاه ها قفسه ای کار کرده و پژوهش ها و تحقیقات خود را به بایگانی می سپارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخش اعظم پژوهشها کاربردی شده اند/ بی توجهی سازمانها به نتیجه پژوهشهای دانشگاهی

بخش اعظم پژوهشها کاربردی شده اند/ بی توجهی سازمانها به نتیجه پژوهشهای دانشگاهی