مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 بهمن 1398 ساعت 15:152020-02-19اقتصادي

هدایت اعتبارات بانکی به معنی خلق پول جدید نیست


هدایت اعتبار به معنای خلق پول جدید و افزایش پایه پولی نیست، بلکه اتخاذ رویه برای هدایت پول بانکی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد عطایی در ششمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با عنوان نظام بانکی در خدمت تولید گفت: در گذشته بانک های مرکزی از ابزارهای مستقیم برای انجام امور کنترلی استفاده می کردند و اهداف مستقیم توسعه ای نداشتند؛ ولی بعدها هدف ثبات قیمت ها، کاهش مداخلات دولت، تقدم سیاست های پولی و مسائل با اهمیت دیگری مطرح شد که تمام این هدفگذاری ها، یک هدف اساسی یعنی رشد بخش حقیقی را دنبال می کنند.

وی افزود: یکی از اقتضائات شرایط تحریم ناشی از تورم فشار هزینه این است که سیاست های طرف تقاضا نمی توانند مفید باشند؛ چراکه رکود را تشدید می کند و تنها راه اساسی، تشکیل سرمایه از طرف نظام بانکی است و بانک مرکزی در این زمینه باید برای سیاست گذاری وارد شود.

منشأ مشکلات ما کثرت عوامل بی ثبات کننده است و از عوامل سمت عرضه ناشی می شود و لذا در شرایط فعلی رکودی افزایش یا کاهش نرخ بهره نمی تواند هیچکدام نمی تواند مشکل ما را حل کند.

لزوم رتبه بندی بانک های خوب و بد از منظر توسعه آفرینی عطایی در رابطه با الگوی تجویزی مقاله خود گفت: برای حل مشکل باید همزمان به وجه تثبیتی و توسعه اقتصاد توجه شود و مهمترین مسأله برای اقتصاد ما که مسائلی مانن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدایت اعتبارات بانکی به معنی خلق پول جدید نیست

هدایت اعتبارات بانکی به معنی خلق پول جدید نیست