مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 بهمن 1398 ساعت 12:202020-02-19اقتصادي

سرازیر شدن نقدینگی به بازار مهم ترین دلیل رشد شاخص بورس


رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: مهم ترین دلیل رشد شاخص کل بورس سرازیر شدن نقدینگی به سمت این بازار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شاپور محمدی امروز در حاشیه آخرین روز برگزاری مسابقه معاملات الگوریتمی در محل سابق بورس تهران گفت: در این مسابقه 27 تیم شرکت کردند که این تیم ها نیز از بین 65 تیم ثبت نامی انتخاب شده بودند و در این تیم ها الگوریتم ها و استراتژی هایی نوشته می شود که به وسیله استراتژ یها و برنامه های کامپیوتر خرید و فروش سهام در بورس انجام می شود.

وی گفت: معاملات الگوریتمی در حال حاضر برای تیم های مسابقه مجاز شده، همچنین صندوق های بازارگردانی هم مجاز به استفاده از روش معاملات الگوریتمی سهام هستند، اما برای اینکه استفاده از الگوریتم ها برای همه مجاز شود، باید ارتقای سواد مالی و فرهنگ سرمایه گذاری ایجاد شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تأکید کرد: ما همواره اصول را به مردم می گوییم که برای حضور در بازار سرمایه به شایعات توجه نکنند و خرید و فروش سهام مبتنی بر تحلیل و سودآوری شرکت ها باشد و اگر شرکتی سود قیمت سهام نداشت، معمولا در مجامع عمومی شرکتها سود سهام توزیع می شود.

محمدی این را هم گفت که مردم برای حضور در بازار سرمایه باید پرتفوی (سبدی از سهام متنوع) تشکیل دهند و دنبال تک سهم نباشند و اولو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرازیر شدن نقدینگی به بازار مهم ترین دلیل رشد شاخص بورس

سرازیر شدن نقدینگی به بازار مهم ترین دلیل رشد شاخص بورس