مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 بهمن 1398 ساعت 09:352020-02-19سياسي

ساختمانهای قزوین 16 سانتیمتر نشست دارد


کارشناس مهندس ساختمان استان قزوین گفت: کاهش آبهای زیرزمینی و بی توجهی به مطالعات ژئوتکنیک در استان موجب شده تا شاهد نشست 16 سانتیمتری در ساختمانهای شهر قزوین باشیم - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، به مناسبت روز مهندس و بزرگداشت خواجه نصیر طوسی همایش بررسی علل وقوع نشست های ساختمانی، آسیب ناشی از آن و اقدامات پیشگیرانه ظهر چهارشنبه در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین برگزار شد.

امیر کلهر از کارشناسان ساختمان در خصوص فرونشست ساختمان اظهار داشت: ظرفیت باربری و نشست ها در طراحی شالوده های ساختمانی مهم است.

وی افزود: تغییر حجم خاک به دلیل تنش های اعمالی منجر به فرونشست می شود که در این میان از نگاه فرونشست ها تا حد مجاز می توان آن را پذیرفت و از برخی نشست ها جلوگیری کرد.

کلهر تصریح کرد: باید کاری کنیم تا خارج از فرونشست های یکنواخت و در حد مجاز در بقیهد موارد بتوانیم توصیه های کارشناسی را در ساختمانها لحاظ کنیم.

وی اضافه کرد: در ساختمان های 4 طبقه نشست بین یک تا دو سانتیمتر مجاز است و بیشتر از آن موجب ترک خوردن ساختمان می شود.

کلهر بیان کرد: به دلیل کاهش آب های زیرزمین در استان قزوین شاهد فرونشست تا 16 سانتیمتر هستیم که باید توجه به مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازها جدی گرفته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساختمانهای قزوین 16 سانتیمتر نشست دارد

ساختمانهای قزوین 16 سانتیمتر نشست دارد