مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 18:452020-02-18اقتصادي

آغاز فروش تعهدی با سهام 5 شرکت از یکشنبه/ آمادگی انتشار اوراق بدون ضمانت بانکی


رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه فروش تعهدی از یکشنبه آینده با سهام 5 شرکت در بورس تهران شروع می شود، برنامه سال آینده سازمان را تقویت نقش بازار سرمایه در اقتصاد اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از بازار سرمایه، نخستین همایش مالی ایران با محوریت تأمین مالی در دانشگاه الزهرا امروز 29 بهمن ماه برگزار شد.

در این نشست شاپور محمدی در خصوص اهمیت تأمین مالی در اقتصاد کشور گفت: رشد اقتصادی کشورها به رشد تکنولوژی، بهره وری و نوآوری مرتبط است.

در این میان اگر تأمین مالی وجود نداشته باشد، نوآوری به تنهایی کارایی ندارد؛ بنابراین، اگر تأمین مالی در بازارهای مالی (بازار پول و سرمایه) به خوبی انجام شود، رشد اقتصادی در بخش واقعی تقویت خواهد شد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اضافه کرد: بازارهای مالی برای شفافیت، کارایی، منصفانه بودن معاملات و تأمین مالی به عنوان یکی از کارکردهای اصلی بازارهای مالی ایجاد شده اند.

در کشور ما نظام بانکی از دیرباز مسئول تأمین مالی بخش واقعی اقتصاد بوده، اما بازار سرمایه در سال های اخیر نقش خود را در تأمین مالی پررنگ کرده است.

وی تاکید کرد: در سال 1394، 14 هزار میلیارد تومان اوراق در بازار سرمایه ایران منتشر شد، در حالی که این رقم امروز 10 برابر شده و به 140 هزار میلیارد تومان رسیده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز فروش تعهدی با سهام 5 شرکت از یکشنبه/ آمادگی انتشار اوراق بدون ضمانت بانکی

آغاز فروش تعهدی با سهام 5 شرکت از یکشنبه/ آمادگی انتشار اوراق بدون ضمانت بانکی