مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 15:102020-02-18فرهنگي

بهترین فیلم جشنواره از دریچه پاسداشت زبان فارسی


کارشناسان ادبی و سینمایی رادیو ایران، فیلم های جشنواره فجر امسال را از چشم انداز پاسداشت زبان فارسی بررسی و فیلم برگزیده را معرفی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از شبکه رادیویی ایران، چند سالی است رادیو ایران پویش پاسداشت زبان فارسی را برگزار می کند و سال گذشته پیشنهاد اختصاص جایزه ای ویژه زبان فارسی در حوزه سینما را مطرح کرد.

کارشناسان این شبکه، در بیانیه ای پس از برگزاری فیلم فجرجشنواره، فیلم خورشید مجید مجیدی را برگزیدند.

بیانیه کارشناسان و منتقدان این شبکه از این قرار است: به نام خدای هنر آفرین رادیو ایران در راستای پاسداشت زبان فارسی و ایجاد گفتمان نگهبانی از زبان به عنوان مولفه هویت ملی و شناسنامه ی فرهنگ، هنر، اندیشه و تاریخ ایران، برای نخستین بار، پیشنهاد اختصاص یک جایزه را برای پاسداشت زبان ملی در سینما، همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر، در برنامه اختتامیه پویش آیین سخن سال جاری مطرح نمود.

با توجه به مهیا نبودن ساز و کارهای این اقدام در ساختار جشنواره، امسال رادیو ایران از چند تن از کارشناسان سینما، فرهنگ و زبان و ادبیات فارسی درخواست کرد تا فیلم های حاضر در جشنواره سی و هشتم فیلم فجر را با معیارهای زبانی و براساس شاخص ها و سنجه های مربوط، بررسی و ارزیابی کنند و از نظر شنوندگان رادیو هم در طول برگزاری جش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهترین فیلم جشنواره از دریچه پاسداشت زبان فارسی

بهترین فیلم جشنواره از دریچه پاسداشت زبان فارسی