مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 06:202020-02-18اقتصادي

تولید آزمایشگاهی افزایه حفاری با کاربرد در صنایع نفت و دارویی


محققان یکی از شرکت های مستقر در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مطالعات خود موفق به تولید آزمایشگاهی افزایه حفاری کنترل کننده فیلتراسیون سیال حفاری شدند که به گفته آنها این ماده علاوه بر صنعت نفت در سایر حوزه ها همچون صنایع غذایی، - آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محسن ده ودار از محققان این طرح گفت: به دلیل نیاز فراوان بازار به این مواد افزودنی حفاری و عدم تولید نمونه با کیفیت و استاندارد در داخل کشور نسبت به اجرای طرحی با عنوان دستیابی به روش تولید افزایه های حفاری صنعت نفت اقدام کردیم.

وی هدف از اجرای این تحقیق را دستیابی به روش ساخت این مواد در فاز نیمه صنعتی و صنعتی دانست و خاطر نشان کرد: نهایت موفق به تولید افزایه های حفاری با کیفیت مورد نظر در مقیاس آزمایشگاهی شدیم.

ده ودار، مشکل اصلی اجرای این طرح را نبود تجهیزات دقیق آزمایشگاهی و وجود یک منبع جامع برای راهنمایی و پیشبرد طرح ذکر کرد و یادآور شد: از این رو با استفاده از ساده ترین تجهیزات موجود، هزینه شخصی و استفاده از منابع مختلف در بخش های دانشگاهی و صنعتی و انجام آزمایش های متعدد، نتیجه مطلوب حاصل شد.

این دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیر کبیر ادامه داد: با توجه به بررسی های انجام شده، ماده مورد مطالعه نه تنها در صنعت نفت ایران بلکه در صنعت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید آزمایشگاهی افزایه حفاری با کاربرد در صنایع نفت و دارویی

تولید آزمایشگاهی افزایه حفاری با کاربرد در صنایع نفت و دارویی