مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 06:062020-02-18پزشكي

نیازهای تغذیه ای کودکان مبتلا به سرطان


متخصص تغذیه مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه سوء تغذیه وابسته به درمان سرطان می تواند باعث افزایش عوارض، کاهش ایمنی، - نتایج نامطلوب درمانی و کاهش کیفیت زندگی شود، گفت: به همین دلیل، تشخیص، پیشگیری و درمان مشکلات تغذیه ای برای کودکان مبتلا بسیار مهم است.

دکتر مهدی شادنوش - متخصص تغذیه بالینی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه تغذیه کافی برای همه کودکان بویژه برای کودکانی مبتلا به سرطان و تحت درمان با داروهای ضد سرطان ضروری است، اظهار کرد: سرطان و درمان های آن باعث ایجاد اثرات موضعی مثل التهاب روده، انسداد روده یا سندروم های سوء جذب مثل نارسایی پانکراس شده که منجر به ضعف، کاهش وزن، رشد ناکافی و نهایتا سوء تغذیه می شود.

سوءتغذیه در کودکان مبتلا به سرطان وی با بیان اینکه سوء تغذیه شناخته شده در 6 تا 50 درصد کودکان مبتلا به سرطان مشاهده شده است، گفت: نوع سرطان، محل آن، سطح گسترش آن و روش استفاده شده برای بررسی وضعیت تغذیه ای می تواند تفاوت گسترده ای در تخمین سوء تغذیه را توضیح دهد.

علاوه بر این، سن کودک و وضعیت رشد در کودکان بر روی وضعیت تغذیه ای در زمان تشخیص تأثیر می گذارند.

وی ادامه داد: همچنین سوء تغذیه در کودکان مبتلا به سرطان در روند درمان می تواند رخ دهد، به طوری که مشاهده شده 32-8 درصد ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیازهای تغذیه ای کودکان مبتلا به سرطان

نیازهای تغذیه ای کودکان مبتلا به سرطان