مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 20:302020-02-17پزشكي

چرا دچار «آسم» می شویم؟


متخصص ریه با بیان اینکه ژنتیک مهمترین عامل ایجاد بیماری آسم است، گفت: هوای آلوده، استرس، سیگار، چاقی بوها و عطرها از جمله علل ایجاد یا تشدید کننده این بیماری هستند.

- سیدعلی جواد موسوی، فوق تخصص ریه و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره بیماری آسم ، اظهار داشت: آسم بیماری حساسیت راه های هوایی تحتانی دستگاه تنفسی است که بر اثر مواد محرکی که وارد ریه شده، ایجاد می شود.

وی ادامه داد: در اثر وجود مواد محرک وارد شده راه های هوای تنگ شده و منجر به بروز این بیماری می شود؛ البته حساسیت و تنگی در راه های هوای که ایجاد می شود قابل برگشت بوده؛ به شکلی که یا خود به خود خوب می شود و یا ممکن است با مصرف دارو خوب شود.

این فوق تخصص ریه در پاسخ به این پرسش که آیا ژنتیک در بروز آسم نقش دارد؟ ، گفت: مهمترین عامل آسم ژنتیک است و این موضوع بسیار اهمیت دارد؛ البته مصرف سیگار توسط مادر در دوران بارداری، مصرف سیگار توسط والدین در دوران کودکی و وجود عفونت های دستگاه تنفسی در دوران کودکی  از جمله علل بروز بیماری آسم است.

موسوی با اشاره به عوامل مؤثر دیگر در بروز بیماری آسم، خاطرنشان کرد: وجود دود سیگار در فضای بسته، هوای آلوده، مصرف برخی داروهای مسکن مانند دیکلوفناک نیز در تشدید بیماری آسم موثر است؛ ضمن ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا دچار «آسم» می شویم؟

چرا دچار «آسم» می شویم؟