مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 13:252020-02-17پزشكي

نجات جنین سالم در دوقلوهای همسان با جراحی و عمل میکروویو در شیراز


رییس بخش پریناتولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز دوشنبه اعلام کرد : در بسیاری موارد برای نجات قل سالم به دنبال مرگ خود به خود قل عارضه دار و کاهش عوارض چند قلویی، مداخله جنینی حین بارداری ضروری است.

دکتر حمیرا وفایی با بیان اینکه عمل جراحی حذف جنینعارضه دار در دوقلوهای همسان با استفاده از میکروویو در بیمارستان مرکزی شیراز با موفقیت انجام شده است افزود: طی چند دهه گذشته میزان بروز حاملگی های چند قلویی به دلیل افزایش سن باروری و استفاده از روش های کمک باروری افزایش یافته و لازم است بدانیم میزان ناهنجاری در دوقلوهای همسان، دو تا سه برابر بیشتر از حاملگی های تک قلویی است.

وی ، حاملگی با یک قل عارضه دار را یک رخداد نادر در دوقلویی همسان عنوان کرد که در یک درصد موارد امکان وقوع آن وجود دارد و در این زمینه توضیح داد: در این بارداری توده معیوب توسط قل سالم به عنوان جنین پمپ کننده، خونرسانی می شود که در نهایت به دلیل نارسایی قلبی پیش رونده در جنین پمپ کننده، مرگ جنین در 30 درصد موارد اتفاق می افتد.

این پزشک متخصص میزان بقای جنین سالم بعد از روش های درمان با لیزر را 80 درصد اعلام کرد و افزود: تاکنون روش های مختلفی مثل کواگولاسیون بند ناف با فتوسکوپ، رادیوفرکانس RF)) یا لیزر برای از بین بردن توده عارضه به کار برده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات جنین سالم در دوقلوهای همسان با جراحی و عمل میکروویو در شیراز

نجات جنین سالم در دوقلوهای همسان با جراحی و عمل میکروویو در شیراز