مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 12:402020-02-17سياسي

شناسایی گرایش های مردم لازمه استفاده از علوم شناختی در بعد اجتماعی


معاون مدیر کل فرهنگی دانشگاه امیرکبیر گفت: برای استفاده از علوم شناختی در بعد اجتماعی اولین اتفاق این است که باید مردم سرزمین مان را بشناسیم و توجه کنیم گرایش های مردم به چه سمتی در حرکت هستند.

- اباذر ضیایی معاون مدیر کل فرهنگی دانشگاه امیرکبیر در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره کارکردهای علوم شناختی در حوزه رسانه گفت: علوم شناختی بحث های انسانی را در بر می گیرد و معمولاً اتفاقاتی در علوم انسانی رخ می دهد که بحث اجتماعی آن در رسانه بسیار تاثیر گذار است.

  وی  افزود: برای استفاده از  علوم شناختی در بعد اجتماعی اولین اتفاق این است که باید مردم سرزمین مان را بشناسیم و  توجه کنیم گرایش های مردم به چه سمتی در حرکت هستند.

به طور مثال فرهنگ هزار ساله مردم ایران اسلام است و قبل از آن نیز فرهنگ یزدان پرستی داشتند به طوری که در ایران چیزی به نام کفر وجود نداشته که این یک ریشه است و این ریشه ناشی از اقلیم ایران است.

اباذری ادامه داد: این فرهنگ در 40-30 سال اخیر شکل نگرفته است بلکه یک فرهنگ هزاران ساله است که می توان به عنوان مبنا برای همه عنوان کرد و این مبنا را به عنوان یک امتیاز در جهان در نظر گرفت.

  * توانایی رسانه در عصر اطلاعات و انتقال داده ها   وی افزود: در حال حاضر کارکردهای رسانه با عصر اطلاعات و س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی گرایش های مردم لازمه استفاده از علوم شناختی در بعد اجتماعی

شناسایی گرایش های مردم لازمه استفاده از علوم شناختی در بعد اجتماعی